"Pastikan Anda Telah "Install" Monzilla Fire Fox dan Flash Player Sebelum Melayari Portal ini"
SELAMAT BERJUANG

Selamat berjuang sahabatku...

semoga Allah berkatimu
kenangan indah bersamamu
takkan ku biar ia berlalu...

berjuanglah
hingga ke akhirnya

dan ingatlah semua ikrar kita...

Dalam perjalanan mereka pulang ke rumah,
Luqman Hakim telah menasihati anaknya tentang sikap
manusia dan telatah mereka, katanya :

"Sesungguhnya seseorang itu tidak terlepas dari percakapan manusia. Maka orang yang berakal tidak mengambil pertimbangan melainkan kepada Allah S.W.T sahaja. Barangsiapa mengenal kebenaran, itulah yang menjadi pertimbangannya dalam tiap-tiap sesuatu."


Sunday, December 07, 2008

MELURUSKAN RAMBUT???

Salam,

Firman Allah S.W.T:

“( Kata Iblis l.a ) dan aku benar-benar akan menyesatkan mereka, dan akan membangkitkan angan-angan kosong pada mereka dan menyuruh mereka (memotong telinga-telinga binatang ternak), lalu mereka benar-benar memotongnya , dan akan aku suruh mereka (mengubah ciptaan Allah), lalu benar-benar mereka merubahnya . Barangsiapa yang menjadikan syaitan menjadi pelindung selain Allah, maka sesungguhnya ia menderita kerugian yang nyata “ (Surah An-Nisa’ : Ayat 119)

Berdasarkan ayat ini, para fuqaha beristinbath mengeluarkan bahwa meluruskan rambut dgn tujuan utk kecantikan, orang yang berambut kerinting (curly) tidak boleh meluruskannya kerana ia merubah ciptaan Allah dan litadlis (menipu) mata orang awam. Begitu juga orang yg berambut lurus menukarnya menjadi kerinting. (Fatawa Syeikh Atiyah Saqr, Ahsanul Kalam)

Wallahua'lam.

0 comments:

 
~HAWA~ © 2007 Template feito por Templates para Você